Søk i denne bloggen

tirsdag 19. mai 2015

Verdens IBD-dag!

Bilde tatt av LMF

I dag er det verdens IBD dag. IBD står for Inflammatory Bowel Disease. På norsk: Inflammatorisk tarmsykdom. Dette inkluderer Morbus Crohn, og Ulcerøs kolitt.

Jeg og tusenvis av andre i Norge lever hver dag med IBD.

I dag er dagen vi markere oss som pasientgruppe. Så støtt oss gjerne med å gå med lilla i dag, eller bytte profilbilde til fargen lilla.

Jeg er fortsatt på sykehus. I dag blir dagen markert i Trondheim. I kveld er det foredrag på Scandic Lerkendal. De som ikke er der kan følge den på webinar som er i gang nå, men det er bare å hive seg med på LMFnorge sine nettsider HER.
LMF er Landsforeningen Mot Fordøyelsessykdommer. Det er pasientorganisasjonen vår. Jeg skal skrive et eget innlegg om LMF senere.

LMF hadde stand i Nordre gate i Trondheim og i inngangspartiet til Gastrosenteret på St.Olavs Hospital. Og her ligger jo jeg. Så Jeg tok rullatoren fatt og tok heisen ned til den herlige gjengen som sto der. Det er så godt å kjenne andre i samme situasjon. Som virkelig forstår, som man ikke trenger å lære opp. Folk som jeg bare kan fortelle til, hvilke medisiner jeg går på, hvordan legene er, hvordan jeg føler meg og som vet hva jeg snakker om. Så takk LMF! På Torsdag skal vi i LMF ungdom Trøndelag samles og henge sammen. Det gleder jeg meg til. Legene sier at jeg skal være her i ihvertfall et par dager til, men hvis jeg ikke er utskrevet til Torsdag får jeg kansje en aldri så liten permisjon får vi håpe :)

Så folkens! Lilla er vår farge. Støtt oss med lilla!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar