Søk i denne bloggen

tirsdag 30. juni 2015

Hverdag, striskjorta og Dagpost.

Rimelig sliten Lintu fikk sin tredje dose biologisk medisin i går. Og det er en liten arbeidsdag det.

Gastrosenteret
Ankomst kl.09.00.
Så er det samtaler med sykepleier, forbehandling med hydrokortison for å motvirke allergiske reaksjoner. Og så må man vente til den har kicka inn.

Så er det ut og inn av samtalerom med sykepleier og samtaler med leger.
Hverken legen eller jeg var videre impponert over symptomene som heller har forverret seg etterhvert med steroidnedtrappingen, og vil ha meg til oppfølgingssamtale om to uker. Jeg må si at jeg liker folka på Dagposten, de er hyggelige og veldig opptatt av god og tett oppfølging.
Fikk også resultatene på bloprøvene tatt i forrige uke. Alt så fint ut utenom Hb (blodprosent) som har sunket fra 12 (Normal verdi, halvannen uke siden) til 11.5, ikke altfor ille, men heller ikke noe godt tegn at den synker. Men, men får ta det som det kommer.

Så var det klart for medisinen. Som tar 2 timer å få inn.

Heldigvis kan jeg sove på "jobb".

Etter infusjonen må man være der til observasjon for å være sikker på at man ikke får noen reaksjoner.

Men jeg sov meg gjennom det også jeg.
Fikk tatt igjen søvnen som det ikke ble så mye av natten før, da jeg stort sett satt på do.

Jeg fikk dra kl.14.00 og så var det rett hjem med mamma til senga. Utrolig hvor trøtt og sliten man blir av den derre medusinen.

Nå er det bare å vente å se om den virker.
Dagen i dag har også vært ganske horisontal, og været har tilpasset seg med regn så det ikke føles kjipt å ligge inne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar